woensdag 7 april 2010

Het begin, de mercikes en het staartje....

Heel dit project begon eigenlijk met een blogpost van liezelmoedertje waarin ze een labeldoekje maakte als kraamkado. Ik had het wat verkeerd begrepen eerst (zie de reacties op dat betreffende bericht) en had misschien net nog dat extra duwtje in de rug nodig, maar met de reactie van Miss Stik op nog altijd datzelfde berichtje, wist ik dat ik al minstens één enthousiasteling had gevonden om mee te werken, en dus niet helemaal af zou gaan als een gieter. Een idee werd geboren en geblogd.
De reacties waren massaal, veel meer dan ik had gedacht of durven dromen. Massa's mails heb ik gekregen met vragen en suggesties.

Daarom als eerste: dikke merci aan Liezelmoedertje en Miss Stik: zonder jullie was ik er waarschijnlijk niet opgekomen of aan begonnen.
Maar toen ging de bal aan het rollen. Op vele blogs las ik een oproep om mee te doen, en happyenrose zorgde er zelfs voor dat deze oproep een artikel kreeg op internetfora en de libelle.
Maar aan iedereen die een oproepje schreef op haar blog: dikke dikke merci!

Het gevolg bleef niet uit: vele pakjes vonden mijn brievenbus en even later ook mijn voordeur.
Pakjes die jullie maakten, met jullie eigen stoffen en garen, met jullie eigen twee pollekes. En echt: chapeau! Elk pakje dat ik opendeed blonk uit in de liefde waarmee het was samengesteld. Ieder deed wat ze kon op de beperkte tijd die gegeven was.
En echt, dat doet mij wel iets. Feit dat we met z'n allen zo een supermooi pakket hebben kunnen samenstellen, is niet niks. Want uiteindelijk moet je het toch ook maar doen hee. Maar jullie deden het. Nen echten dikken merci! De deelnemerslijst in de kolom rechts is niet echt volledig denk ik, maar iedereen die iets instuurde zou intussen toch haar naam, alias of link moeten terugvinden hieronder.

Op vele blogs waren ook de gemaakte spullen te bewonderen, met een link naar hier. En ook daar waren de reacties heel positief. En de vraag kwam, via de reacties en via mijn mailbox, of deze actie nog herhaald wordt.
Als het van mij afhangt.... ik zeg daar niet nee tegen. Volgend jaar, zelfde tijd, zelfde concept? Hebben we een date?

Maar intussen zal ik nog eens teruggaan naar Antwerpen als alles meezit.
Een hobbyclub uit Oostende maakt het hele jaar rond mooie dingen om aan een goed doel te geven en heeft beslist naar aanleiding van dit blog dat ze dit jaar allerlei dingen gaan maken die nuttig kunnen zijn voor Moeders voor Moeders. In samenspraak met de coördinatie van Moeders voor Moeders zal ik hun pakket ophalen in september en naar Antwerpen brengen.
Ik laat hun gezamelijk resultaat dus ook zeker nog zien.... Daar hoor je dus zeker ook nog van. (edit: helaas... ik kreeg hier net een mailtje dat ze bij nader inzien toch hun schenking gaan doen aan een lokale oostendse organisatie)

Ik hoop (maar weet eigenlijk zeker) dat de mama's die gebruik gaan maken van jullie spullen er heel blij mee gaan zijn, en fier dat ze over zulke prachtige dingen kunnen beschikken.
Er zijn bij Moeders voor Moeders heel wat vrijwilligers dag in dag uit actief om de minstbedeelden en hun kindjes een goede start en de nodige ondersteuning te geven.
In vergelijking daarmee is het plezierige ontvangen van postpakketten, er foto's van maken en op een blog zetten peanuts. Petje af voor hen ook. En dank aan hun omdat ze nu waarschijnlijk in de weer zijn om alle spullen te verdelen en te zorgen dat ze bij de juiste mensen terecht komen, want dat was toch onze bedoeling.

Ik laat binnenkort ook nog weten of de reclame van op dit blog nog iets heeft opgeleverd (geen idee eigenlijk), of er nog reacties komen van de organisatie zelf en ben heel benieuwd of jullie het ook zo geslaagd vonden.

Ik heb het zelf heel fijn gevonden. Elke dag een verrassing, je zou voor minder zo een actie opzetten :-)
Jullie kaartjes en briefjes waren ook heel erg leuk. En met de attenties heb ik mijn handen gewassen of geplant in de tuin of een plekje gegeven in mijn naaihoekje. Heel tof dat...!
En persoonlijk ben ik ook via deze actie en blogs enkele mensen van vroeger tegengekomen,voor mijzelf ook een leuke bijkomende verrassing :-)

Merci merci merci!

15 opmerkingen:

  1. Sabine! Je bent een toppertje! Heel graag gedaan meid!
    Volgend jaar weer? Ik ben van de partij hoor!
    Twee dikke duimen omhoog!


    Lieve Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Count me in! ;o) En vooral jij merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pieps ik vind het nog steeds jammer dat ik niet meekon. Maar ik was onverwacht op stap met andere mensen van vroeger hihi
    enne je blogje laten staan hoor... het is een geweldige verzameling links al die deelnemers... kan ik lekker uren door snuisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met plezier doe ik opnieuw mee! Chapeau voor je initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. T is een date voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vond het super en doe volgend jaar zeker terug mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig! Wat volgend jaar betreft: count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We hebben een date! En voor jou ook een dikke pluim! 't Moet toch wel 't een en 't ander geweest zijn om alles te verzamelen, op de vele mails te reageren, te sorteren, ... en tot bij Moeders voor Moeders te brengen. Ik doe volgende keer zeker opnieuw mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan doen wij in september gewoon nog eens hetzelfde ipv die hobbyclub hé! Ik doe terug mee de volgende keer en tegen dan kán ik hopelijk ook al wat meer :)
    Dikke proficiat aan iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een super initiatief! Volgend jaar wil ik zeker ook iets maken, dit jaar was het iets te nipt met mijn schoolwerk, maar dan kan ik er nu al aan beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil ook wel graag meedoen volgend jaar! Nu had/heb ik een belangrijkere deadline in het oog te houden, maar volgend jaar kan ik er goed op tijd aan beginnen ;)
    Proficiat, Sabine!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. kwam bij je terecht via een andere blog.
    wat eenmooi initiatief, ik ga ej volgen de dan lees ik het wel wanneer je een nieuwe actie start.

    Als je zin hebt kun je momenteel op mijn blog meedoen aan een win-actie / give away en nodig gerust al je volgers ook uit, hoe meer zielen hoe meer vreud. Gewoon volger worden en een berichtje achterlaten:
    http://8r1id-bobbeez.blogspot.com/2010/04/win-actie-of-meteen-2.html

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben veel te laat met het lezen van je project... Maar vind het wel iets schitterend! Laat me volgende keer maar iets weten en je zal ook van mij een pakketje voor je deur vinden! Ik ben nog meer net begonnen met het bloggen, maar alles valt op zijn pootjes en ik vind al jullie blogs zo leuk om te bekijken!
    Grts

    BeantwoordenVerwijderen